lichtkrant sponsoren

Steun het goede doel van TEC: sms SEMMY naar 3010 (euro 1,10) - Dank aan de volgende TEC sponsoren: Vishandel van den Berg Geldrop - Garage BeKa Oirschot - EMA Eindhoven - De Meeuw Oirschot - De Wit Schijndel - Verbeek Graveer Techniek Eindhoven - van Mil & van Mil Oirschot -Slotsom Bouwkundig Calculatiebureau Nederhorst den Berg - Sportcafe Haagdijk Eindhoven - Studio040 Eindhoven - Broodjeszaak Beregoed Eindhoven - Peek-a-Boo Toys BV Etten-Leur - Collega's MiPlaza Eindhoven - Familie & Vrienden

Op frituurolie naar Rome? Da's Vet!

Het is al jaren bekend dat dieselmotoren prima kunnen rijden op frituurolie, ook op gebruikte frituurolie. Kortom, je kunt je auto laten rijden op het afval uit de keuken. Laat Team Evil Corsa (TEC) nou net in het bezit zijn van twee auto's waarmee dat ook zou moeten kunnen, een Corsa 300D en een Corsa 250D station. In deze auto's liggen een 5 dan wel 6 cilinder lijn motor, voorzien van een Bosch brandstofpomp, een ideale combinatie.

De voorgenomen tocht naar Rome is een initiatief van "The 7 Adventures" die hun tocht "The Wonders of Waste" genoemd hebben. Er zijn 2 voorwaarden aan deze tocht verbonden: geld ophalen voor een goed doel (minimaal 500 euro) en rijden op gratis verkregen afval frituurolie.

De tocht start op 2 juni 2011, hoe TEC zich daar op gaat voorbereiden kun je hier lezen. Dus: waar haalt TEC het geld en de olie vandaan? Hoe filtreert TEC die olie en belangrijker nog, wat vinden de Corsa's van dat spul? Je leest het hier.

Keep in touch, Team Evil Corsa.

vrijdag 5 maart 2010

Spullekes voor de Corsa

Vandaag wat spullekes opgehaald in Nuenen. De koerier was er namelijk wel, alleen ik was er niet ;-), dan maar ophalen op bij het dichtsbijzijnde ophaalpunt in de buurt: een hakkenbar in Nuenen dus. Het brandstoffiltertje had ik al. De gloeibougies heb ik via ebay in Duitsland besteld, hoera voor internet. Opel onderdelen zijn namelijk veel goedkoper in Duitsland en dat scheelt weer in de kosten. De warmtewisselaar komt van een webshop uit Hengelo, ze zijn gespecialiseerd in de verkoop van benodigdheden voor het rijden op PPO (Pure Plantaardige Olie). Het is de bedoeling om hiermee de viscositeit van de frituurolie te verlagen zodat de brandstofpomp wat ontlast kan worden. Starten blijft uiteraard kritisch omdat in de beginfase alles nog koud is. De warmtewisselaar wordt aangesloten op het koelwatercircuit, hier heb ik nog wel wat slangen, t-stukjes en klemmen voor nodig. Hopelijk heb ik e.e.a. snel bij elkaar zodat ik hem kan gaan inbouwen. Ter info: Deze warmtewisselaar staat bekend als WT-Eckes, vernoemd naar Dhr. Eckes die deze VW-oliekoeler als een van de eersten voor PPO-verwarming heeft ingezet. Morgen eerst maar eens de gloeibougies vervangen.

3 opmerkingen: