lichtkrant sponsoren

Steun het goede doel van TEC: sms SEMMY naar 3010 (euro 1,10) - Dank aan de volgende TEC sponsoren: Vishandel van den Berg Geldrop - Garage BeKa Oirschot - EMA Eindhoven - De Meeuw Oirschot - De Wit Schijndel - Verbeek Graveer Techniek Eindhoven - van Mil & van Mil Oirschot -Slotsom Bouwkundig Calculatiebureau Nederhorst den Berg - Sportcafe Haagdijk Eindhoven - Studio040 Eindhoven - Broodjeszaak Beregoed Eindhoven - Peek-a-Boo Toys BV Etten-Leur - Collega's MiPlaza Eindhoven - Familie & Vrienden

Op frituurolie naar Rome? Da's Vet!

Het is al jaren bekend dat dieselmotoren prima kunnen rijden op frituurolie, ook op gebruikte frituurolie. Kortom, je kunt je auto laten rijden op het afval uit de keuken. Laat Team Evil Corsa (TEC) nou net in het bezit zijn van twee auto's waarmee dat ook zou moeten kunnen, een Corsa 300D en een Corsa 250D station. In deze auto's liggen een 5 dan wel 6 cilinder lijn motor, voorzien van een Bosch brandstofpomp, een ideale combinatie.

De voorgenomen tocht naar Rome is een initiatief van "The 7 Adventures" die hun tocht "The Wonders of Waste" genoemd hebben. Er zijn 2 voorwaarden aan deze tocht verbonden: geld ophalen voor een goed doel (minimaal 500 euro) en rijden op gratis verkregen afval frituurolie.

De tocht start op 2 juni 2011, hoe TEC zich daar op gaat voorbereiden kun je hier lezen. Dus: waar haalt TEC het geld en de olie vandaan? Hoe filtreert TEC die olie en belangrijker nog, wat vinden de Corsa's van dat spul? Je leest het hier.

Keep in touch, Team Evil Corsa.

zondag 11 april 2010

aa-pee-kaa continued!

Beste mensen,

afgelopen woensdag is den slechten corsaa goedgekeurd voor de apk! Zoals jullie al hadden kunnen lezen was de roetmeting eigenlijk de grootste uitdaging, eigenlijk had ik hem al op plantaardige olie aan moeten bieden voor de roetmeting want dat scheelt namelijk aanzienlijk in vergelijking met diesel. Maar goed, na een eerste flesje "diesel magic" had ik toch maar besloten om er voor 7 euri nog een tweede flesje in te mikken. Gelukkig zat er niet veel diesel meer in de tank, en kun je dus lekker "puur" rijden. Wil je de verstuivers nu lekker schoonfikken dan moet je voor een goed resultaat heeeeel veeeeel toeren in maken in de eerste 3 versnellingen! Dat heeft de corsa geweten: pedal to the metal en dan wachten tot ie niet meer harder gaat en de v-snaar begint de piepen, dan pas mag je doorschakelen naar de volgende versnelling. Blijkbaar is dit het recept ter voorbereiding voor een geslaagde roetmeting, niet zonder succes! Wat staat er nog op de planning: goed filtersysteem bouwen, aktief sponsoren gaan werven en den corsaa gaan modificeren, je leest het allemaal terug op dezen blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten