lichtkrant sponsoren

Steun het goede doel van TEC: sms SEMMY naar 3010 (euro 1,10) - Dank aan de volgende TEC sponsoren: Vishandel van den Berg Geldrop - Garage BeKa Oirschot - EMA Eindhoven - De Meeuw Oirschot - De Wit Schijndel - Verbeek Graveer Techniek Eindhoven - van Mil & van Mil Oirschot -Slotsom Bouwkundig Calculatiebureau Nederhorst den Berg - Sportcafe Haagdijk Eindhoven - Studio040 Eindhoven - Broodjeszaak Beregoed Eindhoven - Peek-a-Boo Toys BV Etten-Leur - Collega's MiPlaza Eindhoven - Familie & Vrienden

Op frituurolie naar Rome? Da's Vet!

Het is al jaren bekend dat dieselmotoren prima kunnen rijden op frituurolie, ook op gebruikte frituurolie. Kortom, je kunt je auto laten rijden op het afval uit de keuken. Laat Team Evil Corsa (TEC) nou net in het bezit zijn van twee auto's waarmee dat ook zou moeten kunnen, een Corsa 300D en een Corsa 250D station. In deze auto's liggen een 5 dan wel 6 cilinder lijn motor, voorzien van een Bosch brandstofpomp, een ideale combinatie.

De voorgenomen tocht naar Rome is een initiatief van "The 7 Adventures" die hun tocht "The Wonders of Waste" genoemd hebben. Er zijn 2 voorwaarden aan deze tocht verbonden: geld ophalen voor een goed doel (minimaal 500 euro) en rijden op gratis verkregen afval frituurolie.

De tocht start op 2 juni 2011, hoe TEC zich daar op gaat voorbereiden kun je hier lezen. Dus: waar haalt TEC het geld en de olie vandaan? Hoe filtreert TEC die olie en belangrijker nog, wat vinden de Corsa's van dat spul? Je leest het hier.

Keep in touch, Team Evil Corsa.

zondag 30 mei 2010

Warmtewisselaar toch nog ingebouwd......




Jaja, ze noemen het ook wel mosterd na de maaltijd....

De warmtewisselaar lag toch nog op de werkbank vanwege een eerste niet succesvolle inbouwaktie. Of het ding uiteindelijk voor meer succes zou hebben gezorgd tijdens onze trip zal altijd wel een raadsel blijven. Maar goed, het ding lag er dus nog, en zonder deadlines is het dan toch best prettig hobbyen aan de evil corsa. In de ochtend heb ik de voiture op blokken gezet zodat ik overal goed bij kon. En, omdat ik toch nog 5 liter nieuwe motorolie had staan heb ik eerst de oude maar eens afgetapt. De oude is nu gefilterd op 1 mu en zit weer in de tank, of was dat met ander spul, hoe deden we dat ook alweer?
Na motorolie verversen ben ik begonnen met het inbouwen van de ww. Der orginal Dieselheizer hab ich daaraus geglickert, temeer omdat risico op meer vacuumlekken alleen maar toe kan nemen. Vervolgens de koelslangen nog niet aangesloten, maar getest of e.e.a. goed dicht was. Stukje rijden dus maar, ik had toch nog wat slangenklemmetjes nodig, mooi stukkie voor een proefritje. Zo gezegd zo gedaan. Geen problemen. Op de thuisbasis begonnen met het aansluiten van de slangen op het bestaande koelwatersysteem: slangen afknellen (geen lekkazie), doorsnijden, T-stukken ertussen (eerst klem om de slang!) vervolgens slangen aansluiten en beetje afvullen met koelvloeistof. Gas erop! Mozes kriebel wat wordt dat ding heet! Daar moet die dikke toelie toch wel lekker dun van worden? Als je nu lang genoeg rijdt, zou je via de retourleiding de tankinhoud op kunnen warmen, mits er niet teveel rijwind is. We zullen zien. Team Evil Corsa is in ieder geval voornemens om op olie naar Maarssen te reizen alwaar op 11 juni de terugkomdag van WOW2010 zal zijn: ruik en huiver!

2 opmerkingen:

  1. Kijk, die Dokter knalt erop! Nie fokke meej d'n Evil Corsa!
    Lekz (voormalig navigator)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In Rome ruikt het nog ranzig en de dokter is alweer bezig de Evil Corsa op te warmen voor de volgende Wonders of Waste.
    Way to Go Matje!

    BeantwoordenVerwijderen